Auto in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Auto in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Auto in Auckland!

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

29 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ok, de veiling gewonnen, maar ik had nog steeds geen auto. 5 minuten nadat ik de veiling had gewonnen, meteen de verkoper gebeld om te kijken of we voor de volgende dag iets af konden spreken. Hoorde ik nu opeens dat ze hem pas dinsdag weg wilde doen (het was toen woensdag) terwijl ze eerder had gezegd dat ze hem meteen kwijt kon. Natuurlijk was ik hier best pissig over, maar hebben we een dealtje kunnen sluiten. Zij zou $200 van de prijs afhalen en dan kon ik hem maandag ophalen. Dan kon ik van die $200 een auto huren tot maandag :).
Donderdagochtend dus met Loran richting het autoverhuurbedrijf en een auto gehuurd. Eindelijk! Nu was het gewoon echt zo ver. Het kon beginnen...mijn trip door Nieuw-Zeeland. Omdat wij natuurlijk echte mannen zijn wilde wij gaan freedom campen (wildkamperen), en dus moesten we kampeerspullen kopen. Maar dat kon allemaal wel wachten tot later die dag. Eerst Auckland uit! Nu was ik wel een echte man die wilde freedomcampen maar ik ben ook een schijterd die nog niet in Auckland met een huurauto aan de linkerkant van de weg wilde rijden...dus dat mocht Loran doen. Na ruim een uur rijden kwamen we aan in Wellsford, een klein plaatsje, niets bijzonder.. wat deed denken aan die wild west town uit de US (maar dan net, ja echt net, iets moderner). Onze volgende stop was Whangarei, de grootste stad in Northland (het stukje ten noorden van Auckland). Hier al onze campingspullen gekocht, gasdingetje omn te koken, je weet wel. Ook meteen even boodschappen gedaan, dus we waren er echt klaar voor. Op zoek naar een slaapplaats dan maar. Dit was toch iets lastiger dan we voorzien hadden. Op de kaart hadden we de perfecte plek gevonden: "dat stukje met dat groen bij dat riviertje". Klinkt ideaal toch? Dat had het misschien ook best kunnen zijn als het niet al dagenlang elke dag had geregend... Overal waar we kwamen was de grond drassig en modderig en we konden nergens echt onze tent neerzetten. Rond half acht begon het een beetje te schemeren dus moesten we toch echt wel iets vinden en snel. Uit wanhoop zijn we uiteindelijk maar het erf van een boerderij opgelopen om te vragen of zij iets wisten. De vrouw des huizes was alleen thuis en kwam meteen naar ons toe toen ze ons zag. We mochten onze tent best neerzetten voor hun huis (dat stond op een heuvel), maar dat leek haar toch best wel koud eigenlijk... Dus bood ze aan dat we ook wel in hun gastenverblijf konden slapen. So much voor freedomcampen :P. Dit konden we natuurlijk niet afslaan. Dit waren echt hele aardige mensen en hebben ons ook een aantal tips gegeven van dingen die we echt moesten zien. Toen we de volgende dag vertrokken liet Wayne nog even zijn twee Mustangs zien, waarvan er een mee zou doen aan een show de volgende week en kregen we van Chrissy een zelfgemaakte cake mee. Een hele voedzame waar we nog wel een aantal dagen mee hebben kunnen doen.
Top! Als dat overal zo zou gaan... zou wel chill zijn :P :). Dit is natuurlijk allemaal alweer een tijdje geleden (13 en 14 oktober), maar nieuwere verhalen komen eraan!