Geen auto in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Geen auto in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Geen auto in Auckland

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

11 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een week in Nieuw-Zeeland...en nog geen auto. Helaas niet zoals ik het echt had gewild, maarja het gaat natuurlijk bijna nooit zo makkelijk als al je zou willen. Net als mijn heenreis hier naar toe -_-. Wat een drama en stress was dat zeg! Het begon in Hong Kong met het inchecken van m'n bagage. Om de een of andere reden konden ze mijn backpack niet doorlabelen naar Auckland, maar alleen maar naar Melbourne waar ik over moest stappen. Dat betekende dus dat ik mijn bagage moest ophalen in Melbourne om daarna weer opnieuw in te checken. Voordat je dat echter kan doen moet je eerst door 'Immigration' en als je daar doorheen wil moet je een visum hebben. Nu was dat geen probleem, want ik had mijn visum al geregeld omdat Australie nu eenmaal ook in mijn plannen zit. Een gedoe was het natuurlijk wel, want nadat ik mijn bagage had opgehaald moest ik allemaal formulieren invullen en 2 keer m'n uit- en inpakken. Duurde allemaal best lang dus ik ging al aardig gestressed naar de incheckbalie (waar natuurlijk een enorm lange rij stond). Toen ik eenmaal aan de beurt was kon ik niet ingecheckt worden. Je mag alleen naar Nieuw-Zeeland als je kan aantonen dat je ook weer weggaat en ik had wel een ticket naar Australie, maar omdat ik mijn visum al gebruikt had zou die tegen die tijd verlopen zijn en was mijn ticket dus ook niet meer geldig. Het advies dat ik kreeg was dat ik een 'complete refundable ticket' naar een ander land waar ik geen visum voor nodig had zou kopen, zodat ik in ieder geval kon aantonen dat ik ook weer wegging. OMG! Ik begon natuurlijk spontaan overal te zweten en zenuwachtig als de pest... Ik had namelijk nog maar iets van 40 minuten ofzo (of minder ik weet het niet meer) voordat het vliegtuig vertrok. Dus ik met mn backpack op mn rug rennen door die hal op zoek naar een balie waar ik nog een ticket kon kopen. Bij twee balies geweest maar vreemd genoeg konden/wilden die me niks verkopen :S. Dus toen ben ik weer teruggerend naar de incheckbalie en gevraagd of ik nog iets anders kon doen. Toen zag ze dat ik ook een visum voor Nieuw-Zeeland had (ja natuurlijk had ik die, wat dacht ze dan) en toen was het opeens geen probleem meer. Met veel gehaast precies op tijd bij de gate en daarna ik alles gelukkig prima verlopen.
Of tenminste..zoals ik al zei had ik nog een tegenslagje. Ik had iets geregeld (via via) om een auto te kopen, maar helaas ging dat op het laatste moment niet door, omdat de eigenaar opeens besloot de auto toch niet te verkopen. Toen ben ik meteen maar op internet gaan zoeken op trademe.co.nz (de Kiwi-marktplaats) naar een andere auto. Wezen kijken naar een Nissan maar dat was best een barrel. Nu ben ik gister bij een Toyota wezen kijken die er heel goed uitzag en had eigenlijk meteen wel een dealtje willen sluiten. Dat ging helaas niet, omdat er een overeenkomst was gesloten met trademe dus de veiling moet gewoon aflopen. Die eindigt woensdagmiddag om 17.50 uur (morgen), dus hopelijk kan ik donderdag de weg op! Ik bedoel...ik ben nu een week in Auckland en het is best een leuke stad, maar wil toch echt wel weg. Dit is niet waarvoor ik naar Nieuw-Zeeland ben gekomen. Het is nu best druk in de stad vanwege de Rugby World Cup, wat niet zo erg is, maar het is ook meteen een stuk duurder geworden. Eergister ben ik naar de quarterfinals wezen kijken in de stad, in The Cloud. Bij de haven hebben ze hele grote tenten neergezet met huge schermen binnen en buiten. De eerste wedstrijd was Australie-Zuid Afrika. Wedstrijd was wel leuk, maar niet heeeel bijzonder. Australie heeft gewonnen, maar niet helemaal terecht vond ik. Daarna The All Blacks (NZ) tegen Argentinie en dit was echt geweldig! Vanaf het moment dat het volkslied werd gezongen door iedereen om je heen voel je je er ook echt wel een deel van uitmaken. Toen de All Blacks wonnen ging het dak er natuurlijk helemaal af en daarna was het ook op straat een gekkenhuis.
Verder eigenlijk nog weinig hele bijzondere dingen gedaan hier in Auckland. Gewoon alles een beetje chill zoals alle Kiwi's het ook doen. Ze noemen zich zelf trouwens ook echt allemaal kiwi's, ze hebben de Kiwibank, Kiwiburger bij de mac....alles kiwi. Iedereen hier is heel laid-back, open en ook heel beleefd! Ze vragen ook altijd hoe t met je gaat, waar ik nog een klein beetje aan moet wennen. Bij het afrekenen in de supermarkt vragen ze ook: "Hi, how are you?". Dat is nu niet zo vreemd meer, maar soms vragen ze ook "You allright?", wat ik vaak in eerste instantie opvat als opmerking dat ik er uit zie alsof het niet goed met me gaat :P. Ook iedereen in de hostels is heel open en contacten leggen gaat zo makkelijk. Al wat heerlijke/gezellige avonden gehad in het hostel.
Verder heb ik in Auckland een gratis dagtour gedaan door de stad met de bus. Hier nog een andere Nederlander ontmoet waar het wel gezellig mee was. Met hem was ik ook naar de wedstrijd gaan kijken en daarna nog even lekker de pub in geweest. Er zijn plannen om samen met de auto het stukje ten noorden van Auckland af te reizen, maarja...dan moet ik wel eerst een auto hebben.
Nou dat is weer een hele tekst, maar de volgende keer hoop ik toch een beter verhaal te plaatsen met enorm mooie foto's van gebieden waarvoor ik hier naar toe ben gekomen.

Groeten!

  • 11 Oktober 2011 - 06:16

    Onno:

    Hey man, Leuk weer een reisverslag! Ook goed om de 'achtergronden' van het nieuws te lezen. Vaak vragen thuisblijvers, als wij iets vertellen van jouw belevenissen: Ohw...hoe kan dat nou? enzo...en dan weten we zelf het antwoord ook niet. Nou, in ieder geval veel suc6 met het vinden van een auto en we horen wel weer van je :-)

  • 11 Oktober 2011 - 07:44

    The Napinator:

    Hoorde al van Esther dat je wat problemen had gehad maar ben blij dat het is goedgekomen. Maarja als alles op rolletjes loopt is het ook zo saai :D. Ben benieuwd naar je auto, links rijden (toch?) zal wel even wennen zijn!

  • 11 Oktober 2011 - 10:18

    Isabella:

    Hee Jorrit! Wat vervelend allemaal zeg! Is een fiets anders geen optie haha? Veel succes en ik hoop dat je snel een auto hebt! Maar zit er dan op die hamburgers ook kiwi's? Veel Liefs je nichtje

  • 11 Oktober 2011 - 15:30

    Patricia (je Tante):

    Goed om weer wat van je te horen, het is wel even geleden maar blij dat alles goed met je gaat. Alleen een beetje stres voor je ik zie je al staan, de stoom zal wel uit je oren zijn gekomen. Verder gaat hier alles goed.Veel succes verder en wel wat eerder schrijven anders gaan we ons toch zorgen maken..groeten van ons allemaal

  • 11 Oktober 2011 - 18:22

    Elly:

    Blij weer wat van je gehoord te hebben, ondanks de tegenslagen heb je het volgens me ook wel heel gezellig. Ik hoop dat dat zo blijft en wens je voor het volgende deel van je reis meer gemak en minder stress.
    Veelplezier nog en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    groetjes Elly

  • 12 Oktober 2011 - 05:30

    Rein:

    Ha Jorrit, leuk om je verhaal te lezen. Ik zie je al gespannen staan, net zoals een volle groentewinkel op zaterdag en de sla op is, haha! Good Luck en vanaf donderdag beetje foto´s van dat kiwi eiland!

  • 12 Oktober 2011 - 13:45

    Nerissa:

    Heeeii!! haha lekkere tegenslagen ja...maar je beschrijft t, as always, weer geweldig, heerlijk om je verhalen te lezen! enjoy everything! X van mij en de rest van de frankens!

  • 12 Oktober 2011 - 17:23

    Oma Carla.:

    Hallo kleinzoon. Leuk om je belevenissen te lezen. Fijn dat je nu een auto hebt. Dat is toch wel wat comfortabeler. Je bent nu zeker wel stressbestendig geworden? Ik hoop. snel weer van je verhaal te kunnen genieten.

  • 12 Oktober 2011 - 17:28

    Onno:

    Nu je dus (waarschijnlijk) wel een auto hebt, maandag nog ff afwachten dus, kan je naar Cape Reinga. Over de '1' via Whangarei en Puketi Forest...en de andere kant (de '12') weer terug :-)

  • 16 Oktober 2011 - 06:35

    Jorrit:

    Leuk alle reacties van iedereen, dank jullie wel :).
    De auto kon ik pas morgen ophalen dus ondertussen met een huurauto op pad geweest. Echt vet, maar zal wel weer wat uploaden. Het autorijden gaat echt heel goed, al een soort van gewend aan het links rijden :). Haha stressbestendig ben ik nog niet echt, maar dat komt wel in mn volgende verslag ;).

    PS. @Isabella: nee, er zitten geen kiwi's op die burgers :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Recente Reisverslagen:

14 December 2011

Weta in Wellington

14 November 2011

Tuimelen boven Taupo

13 November 2011

Wow in Waitomo

13 November 2011

Ruik Rotorua

05 November 2011

Grubbing in Gisborne
Jorrit

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 14689

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 29 Maart 2012

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Landen bezocht: