Weta in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Weta in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Weta in Wellington

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik heb al eerder gezegd dat sommige dingen als mn baard trimmen,
tanden poetsen en dergelijke op sommige momenten niet heel erg
belangrijk leken of er in ieder gevak bij in schoten. Het zelfde
verhaal voor mn nekharen. Een enkele keer heb ik er wel aan gedacht
dat daar even een scheermes overheen moest, maar aangezien ik het niet
echt bij mezelf kan liet ik het er maar bij. Na ruim twee maanden had
dit zich zo ontwikkeld dat mijn nekhaar (vreemd genoeg) langer was dan
de rest. Ik was een soort Wolverine, maar dan met bakkebaarden op m'n
nek. Nu dus wel echt tijd voor een kappertje. En dan zag ik er ook
weer meteen netjes uit voor mijn bezoek. Daarna ook nog even in het
Film Archive gedoken waar je gratis films van Nieuw Zeelandse bodem
kon kijken. Hier Peter Jackson's eerste (commerciele) film gekeken:
'Bad Taste'. En omg, wat een gepaste titel... Alles is echt zo simpel,
absurd en lelijk..maar toch heeft het wel wat :p. Erg komisch en
vermakelijk, maar daarna het iets meer sophisticated 'The Piano'
opgezet. Ze hadden hier ook meteen de goedkoopste koffie (die ook nog
lekker was) die ik kon vinden in Wellington, dus ik kon dubbelop
genieten :).
De volgende dag kwam Koos :)! Nadat ik hem van het vliegveld had
opgehaald hebben we even gechillt in het hotel en daarna een stukje
gelopen door de stad. Van het hotel naar de stad was ook al een
interessante wandeling, want een heel stuk ging door een
begraafplaats. Maar dan wel een mooie ;). De volgende ochtend hadden
we meteen onze eerste activiteit gepland, namelijk de LotR-tour! Ik
moet nog even zeggen dat daarvoor toen we vanuit de hotelkamer uit het
raam keken, we een heel groot insect zagen wat we allebei nog nooit
gezien hadden. Nu is dat niet zo raar hier, want ik heb wel meer
beesten (vooral vogels) gezien die ik nog nooit eerder had gezien,
maar deze was toch wel heel interessant omdat ie zo groot was. Het
leek een beetje op een kakkerlak, maar dan anders :p. Daarna zouden we
dus allemaal spectaculaire filmlocaties van Lord of the Rings
bezoeken! Of niet... Nouja het waren wel de filmlocaties, maar het was
nou niet bijster spectaculair. Zeker wel leuk om te zien, maar er was
gewoon niks te herkennen. Degene die de films gezien hebben (ik hoop
jullie allemaal) (behalve misschien opa en oma's) zullen zich allemaal
wel herinneren dat Frodo en kornuiten onder een grote boomwortel
schuilen voor de Nazgul als ze net zijn vertrokken uit de Shire ("Get
off the road!"). Daar heb ik gestaan, en ik had op diezelfde plek
kunnen zitten, maar dat zou toch niet echt hetzelfde geweest zijn. Dan
zou ik namelijk in full view van iedereen op het pad zitten, omdat
deze memorabele boomwortel in de film nep is en na het filmen weer is
verwijderd. De in de film totaal verschillende locaties Helm's Deep en
Minas Tirith zijn eigenlijk op hetzelfde stukje grond opgenomen (en ik
zeg stukje, want het was echt niet groot). Hier was dus echt helemaal
niks meer van te zien. Het interessantst van de tour waren dus de
verhalen, want aan de locaties was eigenlijk vrij weinig te zien of
herkennen. Toch maakte de verhalen het wel een geslaagde ochtend en ik
had meteen zin om iets te maken :p. In de middag hebben we een
bezoekje gebracht aan de weta-cave. Een 'museumpje' van de weta studio
(verantwoordelijk voor de effecten en props van oa Lord of the Rings,
King Kong, Black Sheep, Water Horse, District 9 en vele anderen). De
studio is ooit opgericht door Peter Jackson en vrinden. Dit was heel
erg klein, maar wel even leuk om te zien. Er stonden voornamelijk
memorabelia en collector's items van de films die ze gedaan hadden.
Veel beeldjes, een paar kostuums en schaalmodellen. Weta was niet
alleen de naam van de studio en de straat waarin deze zich bevond,
maar ook van het ubergrote insect dat we diezelfde ochtend gezien
hadden! Deze komt alleen in Nieuw Zeeland voor. De volgende dag zouden
we Wellington (en het Noordereiland) alweer verlaten voor Picton!

  • 13 December 2011 - 18:49

    Neris:

    whahaha wolverine, nou je kan er nu voorlopig weer tegenaan dan als dit de eerste keer was dat t allemaal netjes bij is geknipt ;)

  • 13 December 2011 - 19:16

    Onno:

    Hey man, leuk...we zullen het 'delen' met Opa en Oma en anderen zonder internet :-)
    Suc6 en we horen/zien van je

  • 14 December 2011 - 10:46

    Oma Carla:

    Het was zeker wel gezellig in het gezelschap van Koos? Zoals alle vorige verhalen was dit ook weer een interessant verslag. Zoals je wel begrijpt is het filmverhaal voor mij abakadabra, maar jij genoot. Ik wens je nogmaals veel plezier en tot de volgende keer. gr.Oma.

  • 21 December 2011 - 17:27

    Patricia:

    Hallo Jorrit
    Nu de kerst naderd denk ik bij me eigen wie moet ik nu op gaan halen met een bakkie koffie in de auto. Jorrit het is mischien wel een beetje vroeg maar ik wens je fijne feestdagen en hoop dat je nog veel dingen mee gaat maken. Dikke kus van ons allemaal en hou je taai. Ik spreek je wel weer na de kerst.

  • 01 Februari 2012 - 21:45

    Klaas:

    Ha Jorrit wanneer komt je volgende verhaal? ik reageer niet vaak maar je verhalen zijn wel leuk dus... schrijven man. groet klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Recente Reisverslagen:

14 December 2011

Weta in Wellington

14 November 2011

Tuimelen boven Taupo

13 November 2011

Wow in Waitomo

13 November 2011

Ruik Rotorua

05 November 2011

Grubbing in Gisborne
Jorrit

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1409
Totaal aantal bezoekers 14685

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 29 Maart 2012

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Landen bezocht: