Wow in Waitomo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Wow in Waitomo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Wow in Waitomo

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

13 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Waitomo ligt ten zuiden van Hamilton en hoewel Hamilton saai was is het toch maar goed dat ik hier naar toe ben gegaan, want hier werd ik herinnerd aan de activiteiten in de Waitomo Caves. Waitomo zelf is namelijk totaal niet interessant, maar de grotten die hier verscholen liggen onder de heuvels en weilanden zijn echt enorm vet. De komende drie dagen zouden erg actief en avontuurlijk worden en dit was de eerste. Ik had het Tuba Tuba Toobing geboekt (de goedkoopste) in de Caves, maar daar aangekomen bleek dit toch een beetje sloompjes te zijn allemaal. Bij het hoofdkantoor kon ik promotiefilmpjes zien van alle activiteiten en dit was een beetje rondlopen door de grotten en chillen in opblaasbanden terwijl je door de grotten drijft. Cool, maar het kon veel avontuurlijker! Gelukkig kon ik mijn boeking nog omzetten (nouja dit kon eigenlijk niet, maar toen ik heel teleurgesteld keek kon er wel een uitzondering gemaakt worden). Nu ging ik Haggas Honking Holes doen, een avontuurlijke tocht door een ander gedeelte van de grotten waarbij je moest kruipen, klimmen en abseilen. Echt fucking awesome! Twee van de drie abseils waren door/onder een waterval wat het niet heel comfortabel maakte, maar wel alleen maar vetter. Klimmen was op een paar stukjes enorm moeilijk, maar dat maakt de uitdaging alleen maar leuker. Bij de laatste konden we ook kiezen voor een ladder maarja... dan ben je natuurlijk wel een beetje een sukkel :P. Tussendoor nog even een pauze voor een snack (een chocolaatje) en drankje (plastic bekertje met vruchtensap) in het pikkedonker. We moesten ook door een aantal hele smalle stukken kruipen waarvoor ze terecht een gewichtslimiet hebben gesteld aan de activiteit, want stevige mensen komen er simpelweg niet doorheen. Terwijl je net door zo'n klein gat (wat ook nog is half onder water staat) kruipt wordt er nog even leuk een foto van je gemaakt die je later kan kopen voor $25 (met nog 3 andere foto's). Dit tripje was echter al duur genoeg dus ik kan jullie helaas niet verblijden met deze verschrikkelijke foto's. Maar don't worry jullie kunnen wel genieten van foto's van mijn volgende activiteit...skydiven :D

  • 13 November 2011 - 09:49

    Onno:

    Hey man,

    Super verhalen weer, maar we zijn erg benieuwd naar de foto's en je SKY DIVE verhaal/ervaring...Koos is almost there :-)

  • 13 November 2011 - 13:13

    Patricia:

    Erg leuk om weer wat van je te horen en te lezen. Je bent lekker bezig en het een valt mischien een beetje tegen en het andere is weer vet gaaf.
    Je bent wel lekker druk bezig, geniet ervan en veel plezier met Koos.
    Groeten van ons allemaal

  • 13 November 2011 - 13:21

    Neris:

    whaaaa je doet echt te vette dingen daar op je trip!!! wij frankens zijn echt JALOERS!!! ;)

  • 13 November 2011 - 13:30

    Elly:

    Blijf vooral schrijven want ik vind het wel spannend wat je allemaal doet.
    Doe de groeten aan Koos en veel plezier gewenst voor de komende tijd.
    Groetjes Elly

  • 13 November 2011 - 14:32

    Oma Carla:

    Hallo Jorrit. De activiteiten zijn weer niet van de lucht. Wat een geweldige belevenissen. Je eet toch wel voldoende? Leuk dat je straks je belevenissen met Koos kan delen. Je verteltrant vind ik ook geweldig, ik het me bijna voor de geest halen, onder en door water enz. Doe Koos de groeten en veel plezier samen. Liefs oma.

  • 13 November 2011 - 18:58

    Kim:

    super leuk Jorrit! Ik ben ook in die grotten geweest incl. de chocolade:) maar helaas was het bij ons echt ijskoud...midden in de winter en het water was echt 8 graden! Maar zeker leuk! Waar ga je skydiven? Taupo? Nou veel plezier nog! Zo te horen heb je dat al genoeg! X

  • 14 November 2011 - 08:02

    Eef:

    He Jorrit,
    Klinkt goed allemaal! Het is inderdaad bijna of we er bij zijn, geniet nog lekker de komende tijd en veel plezier met Koos, die zit nu in het vliegtuig volgens mij ;-) Knap trouwens van oma, vind je ook niet, volgens mij heeft ze deze reactie helemaal alleen voor elkaar gekregen ;-) Groet, Ed, Eef, Yentl en Kwinten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Recente Reisverslagen:

14 December 2011

Weta in Wellington

14 November 2011

Tuimelen boven Taupo

13 November 2011

Wow in Waitomo

13 November 2011

Ruik Rotorua

05 November 2011

Grubbing in Gisborne
Jorrit

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 14685

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 29 Maart 2012

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Landen bezocht: