Cheap China, Sidewalks in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Cheap China, Sidewalks in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Cheap China, Sidewalks in Shanghai

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

01 Oktober 2011 | China, Shanghai

Mijn laatste dag in Beijing bestond voornamelijk uit lopen. Ik ben naar het Summer Palace gegaan, het buitenverblijf van de keizer, inclusief personal winkelstraat enz. Dit gebied is heel groot en heb hier gewoon ruim 7 uur rondgelopen! Dan had ik ook wel bijna alles (ja, nog niet eens alles!) gezien. Niet alles was even interessant, maar wel een leuke wandeling :). Vooral die winkelstraat was heel gaaf, die liep rond een meertje/riviertje.
De volgende dag weer op pad naar the next stop: Shanghai! Hier had ik echt een supermooi hotel met uitzicht op the Bund river. Dat is 's avonds al een vet uitzicht (met alle verlichte panden), maar was nu helemaal gaaf want er was allemaal vuurwerk! Geen idee waarvoor...dat kon ook niemand in het hotell me vertellen, maar was wel leuk :).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Shanghai als stad niet heel erg bijzonder vond. Zeker wel leuk om te zien hoor, maar niet verbijsterend interessant. Al die beelden die we kennen uit de films van kleine straatjes met uithangende was enzo heb ik hier ook echt gezien. Dat is wel vet om doorheen te lopen (ook wel vies hoor :P).
Het verkeer is hier net zo'n chaos als ik Beijing, iedereen loopt ook over de weg, dus weer lekker veel getoeter. Ze hebben hier wel stoepen, maar ze zijn niet zoals bij ons. Deze sidewalks zitten dan wel aan the side, maar ze zijn niet echt om over te walken. Het is meer een fietsparkeerplaats, chillplaats, wc, een plek om je haar te wassen, winkel te stallen, af te wassen, geplukte eenden boven uit te hangen enz. enz.
Verder heb ik niet echt hele bijzondere dingen gedaan in de stad. Voornamelijk gewoon een beetje rondgeslenterd. Heb nog twee tempels bezocht, waarvan 1 toeristische. Die ander bestond uit heel veel verschillende altaren en hier kwamen continu mensen naar binnen lopen om te bidden en de goden/beelden te eren. Voor veel van die beelden ligt eten op schalen, waarvan ik denk dat het 'offers' zijn. Voornamelijk appels, sinaasappels en meloen, maar er lagen ook pakjes Tuc :P.
Verder heb ik hier echt heel lekker gegeten! Ik had een ubercheap tentje gevonden waar ik gewoon onder de 2,50 euro een maaltijd had inclusief een biertje (van 560 ml)! Nice :D. Hier heb ik dan ook meteen elke avond gegeten :P. Ondertussen ben ik ook alweer een dagje terug in Hong Kong na een vlucht die stukken langer duurde dan de bedoeling. Mn vlucht had eerst ruim twee uur vertraging waardoor ik ongeveer 4,5 uur moest wachten op het vliegveld... (ik was er al vroeg -_-). Door de drukte op het vliegveld konden we niet meteeen landen en toen ik er eenmaal was moest ik nog drie kwartier wachten op mn bagage. Maarja, ik (en al mn spullen) zijn goed aangekomen. In het hostel en de pub herkende iedereen me weer dus dat was wel leuk. Nu nog twee nachtjes hier en dan door naar Nieuw-Zeeland!

  • 01 Oktober 2011 - 11:25

    Brigitte En Edwin:

    Leuk verslagje. Ben benieuwd naar je indrukken van NZ.

  • 01 Oktober 2011 - 15:03

    Fam Kok:

    Hallo jorrie boy, leuk om weer wat van je te lezen. En ook goed om te horen dat je het het allemaal red in je eentje. En dat al je spullen nog in je bezit zijn, is ook knap en niks vergeten ook erg knap. Mischien heb je China wel gehad, of had je er nog langer willen blijven? Veel plezier op je volgende vlucht en succes, we missen je wel jij ons mischien ook wel een beetje. Hou je taai en veel plezier. Groeten Leo, Patricia, Isabella en Tamara xxxx

  • 01 Oktober 2011 - 19:28

    De Harteltjes:

    Wat zie jij nu ontzettend veel, echt geweldig. Elke zaterdag praten wij er even over met Esmee (die Wilnis niet uitdurft hahaha!). Veel plezier met je volgende land. Groeten van ons.

  • 03 Oktober 2011 - 17:57

    Oma Carla:

    Ik ben weer heel wat wijzer geworden en ben blij dat je er zo van geniet. Het zal wel een hele overgang zijn als je in Nw.Zeeland uit het vliegtuig stapt.Nu maar toeren als je een auto hebt gekocht. Geniet er van en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs, oma.

  • 04 Oktober 2011 - 16:55

    Nerissa:

    Jorrit!! klinkt allemaal goeedd, haha heerlijk altijd die verkeersregels die je zelf in mag vullen
    enjoy the journey!! X Neris

  • 04 Oktober 2011 - 19:24

    Elly:

    Jorrit wat heerlijk om je verslagen te lezen zo heb ik het idee dat ik er ook een beetje ben. Het ziet er schitterend uit op de foto's en een heel klein beetje jaloers ben ik dan ook wel. Alhoewel volgende week ga ik ook een buitenlandse reis maken en jawel helemaal naar Duitsland, lekker lopen eten en drinken. Ik hoop dat je een goede reis naar Nieuw Zeeland hebt en ben benieuwd naar je volgende verslag. Heel veel plezier gewenst en de groeten van Elly.

  • 05 Oktober 2011 - 17:15

    Onno:

    Hey man, inderdaad zoals iedereen al reageerde, zijn je verslagen leuk en je foto's mooi. We hopen dat wanneer je in NZ bent, we ook geregeld wat van je horen via FB, eMail of anderszins. We zijn nog wel benieuwd naar je 'problemen' met je reis van China naar NZ. Suc6 met de auto en je ontdekkingsreis in NZ.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Recente Reisverslagen:

14 December 2011

Weta in Wellington

14 November 2011

Tuimelen boven Taupo

13 November 2011

Wow in Waitomo

13 November 2011

Ruik Rotorua

05 November 2011

Grubbing in Gisborne
Jorrit

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 14687

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 29 Maart 2012

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Landen bezocht: