Heet in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu Heet in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jorrit Faber - WaarBenJij.nu

Heet in Hong Kong

Door: jorritfaber

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

20 September 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, een week na mn vertrek leek me wel een goed moment voor een reisverslag :). Een week in Hong Kong nu... en het bevalt me heel goed. Het reizen dan. De stad is niet echt mijn ding. Zeker wel gaaf om een keer geweest te zijn. Het is gewoon bizar om te zien hoe hoog die skyscrapers zijn en vooral ook hoeveel het er bij elkaar zijn! Het is ook wel cool om te zien hoe dicht die superstedelijke gebieden bij mooie natuurgebieden liggen. Dat viel al meteen bij aankomst op, van het vliegveld naar het hotel: heel veel kleine eilandjes en grote beboste bergen met overal kleine clusters flats. Op Hong Kong Island en Kowloon (waar ik zit) zijn die clusters niet echt klein meer en zie je vrij weinig anders..
Mocht je ooit naar Hong Kong willen raad ik september echt af. Het is hier zo'n 33-35 graden+enorm vochtig=veel zweten. De mensen hier zijn over het algemeen wel aardig en in de stedelijke gebieden kunnen de meesten prima Engels. Iets minder is dat er elke 10 meter iemand staat die me een 'tailor', 'watches' of 'massage' aanbied. Mijn hostel zit in de beruchte Chungking Mansions, en hier staan dat ook de meeste van deze aanbieders geconcentreerd -_- De stad is echt superschoon, maar er lopen dan ook overal schoonmakers rond.

Ik had vantevoren weinig uitgezocht en had dus ook nog geen idee wat ik hier ging doen toen ik aankwam. Op de eerste avond meteen een pub ingedoken en aan de praat geraakt met de barman en een Engelsman aan de bar. Zij hadden allebei nog wel wat tips voor me. De volgende dag ook met hun wezen eten, wat drinken en wezen stappen :). Heb een aantal parken bezocht hier die echt supermooi zijn (en ook heel schoon!). Die parken hier zijn ook meteen allemaal een kleine dierentuin, want ieder park heeft z'n eigen selectie aan bijzondere vogels (flamingo's, ara's enz).
Verder ben ik twee keer wezen hiken. De eerste keer ben ik met een cable car naar Ngong Ping gegaan. Een klein 'dorpje' (bestaand uit wat eettentjes, winkels, een aantal heilige beelden, een tempel, Po Lin Monastery en het grootste Boeddha-beeld ter wereld) boven op een berg in het Lantau North Country Park. De terugweg ben ik gaan hiken, wat een supervette tocht was! Met de hitte wel killing, maar enorm gaaf! Overal supermooie uitzichten, en een heel vet pad met steile hellingen en afdalingen. Gister weer wezen hiken op een andere berg. Wederom killing, maar wederom vet. Dit pad was iets minder mooi (al heb ik wel mooie uitzichten gehad), maar ik werd eerst 'begroet' door een stuk of zes (zwerf?)honden die me opeens allemaal aankeken en ik heb gewoon een aap in het wild gezien! :D (ik wist niet eens dat die daar zaten :P)

Vandaag staat het Ocean Park op de planning. Een dieren-/pretpark wat ook heel mooi en leuk moet zijn. De dag erna alweer naar Beijing :).

En gaat alles bij jullie ook een beetje goed? ;)

  • 20 September 2011 - 06:28

    Eef:

    He Jorrit, klinkt allemaal goed, behalve die hitte dan! Hoop dat Beijing ook leuk is, of het hier goed gaat? Ja hoor, gewoon werken/school etc. Zeg maar het normale, dus vergeet daar niet super te genieten van je vrijheid en gevoel dat je echt kan doen wat je wilt zonder verplichtingen ;-) Hooguit dat je je vliegtuig moet halen! Geniet en blijf schrijven, heel leuk om te lezen.
    gr
    Ed, Eef, Yentl en Kwinten

  • 20 September 2011 - 09:53

    Fam.Hartel:

    Hallo Jorrit, kwam je tegen op facebook bij je zus en tja zo nieuwsgierig als wij zijn gaan we je nu ook maar volgen. Leuk man wat je doet! Groetjes uit Wilnis van Tineke en Nant

  • 20 September 2011 - 11:02

    Marnix:

    Hee jorrit, je bent dus gelukkig goed aangekomen en ik zie dat je het aardig naar je zin hebt. Veel plezier nog verder. Marnix

  • 20 September 2011 - 12:13

    Fam Kok:

    Hallo Jor, goed om wat van je te horen. En blij dat alles goed met je gaat. Je heb al heel wat gezien ga zo door. Hier alles zn gangentje. Geniet ervan en tot schrijfs. Groeten van ons allemaal Leo, Patricia, Isabellla en Tamara

  • 20 September 2011 - 18:08

    Swaggerboi Aka Nap:

    Haha mooi verhaal man dat van die aap wist ik ook niet :D keep the stories coming!

  • 21 September 2011 - 04:09

    Jorrit Faber:

    Hey, thanks allemaal.

    Ik geniet zeker, dat komt helemaal goed :). Nu op het vliegveld... zometeen Beijing! :D

  • 21 September 2011 - 06:21

    Nler:

    hk niet echt je ding! volgens mij moet je beter zoeken gek. kom eens kijken bij de nl vereniging

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Recente Reisverslagen:

14 December 2011

Weta in Wellington

14 November 2011

Tuimelen boven Taupo

13 November 2011

Wow in Waitomo

13 November 2011

Ruik Rotorua

05 November 2011

Grubbing in Gisborne
Jorrit

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 14688

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 29 Maart 2012

China, Nieuw-Zeeland en Australie =D

Landen bezocht: